דירה להשקעה

נתחיל מהסוף: השקעה בנדל”ן היא עדיין מחולל התשואה הכדאי והיציב ביותר שקיים כיום. איש לא אומר שכל השקעה תסתיים ברווח הון דו ספרתי, אבל למי שמחפש לישון בשקט – רכישת דירה להשקעה בישראל היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר להשקיע הון. גם בעידן של אי ודאות פיננסית ופוליטית, השוק הישראלי עדיין נחשב יציב ורווחי והביקוש לדירות גבוה.

הירידה במכירת דירות חדשות ב-2022 הובילה את חברות הנדל”ן המובילות בישראל לחשוב פעמיים לפני הקמת כל פרויקט מגורים חדש וכפועל יוצא, מספר התחלות הבניה בישראל נמצא בירידה. לפי מומחים בשוק, המחסור הצפוי בדירות מגורים יוביל לעליית מחירים משמעותית כבר בשנים הקרובות – נתון שאמור להדאיג את משקיעי העתיד.

 

מה חשוב לשאול לפני רכישת דירה להשקעה?

רכישת דירה להשקעה היא השקעה משמעותית הדורשת מחקר מדויק וניהול זהיר של פרמטרים רבים כמו מיקום, מצב השוק, ניהול תשואה, עלויות תחזוקה וכו’. ואולם, השאלה הראשונה שצריכה לעלות היא: מהי מטרת ההשקעה? ומיד אחריה, לאיזה טווח זמן היא מיועדת? מענה על השאלות הללו יגדיר את המשך ההשקעה ויקבע את כדאיותה.

כך לדוגמה, רכישת של דירה להשקעה במרכזי ביקוש תהיה ברוב המקרים יקרה יותר ותעניק תשואה נמוכה יותר משכירות, לעומת רכישת דירה בפריפריה שמחירה יהיה זול יותר, אבל עלות השכירות שלה תהיה גבוהה באופן יחסי להשקעה.

אחרי ששאלת טווח ההשקעה קיבלה את המענה הראוי, הגיע הזמן לשאול שאלות נוספות:

  1. מה גובה התקציב המיועד? ההון הראשוני להשקעה חייב לקחת בחשבון את עלות הדירה, עלות השכירות, עלות הניהול המסים ועוד.
  2. באיזה מיקום צפויה להתבצע ההשקעה? חשוב לבחור דירה להשקעה באזורי ביקוש הכוללים שירותים ציבוריים, מסחר, בידור, וכו’.
  3. מה מצב הדירה להשקעה וגודלה? כמה חדרים היא תכלול? האם היא דורשת התאמות מבניות? שיפוץ מסוים?
  4. מהן תוכניות הבניה באזור הרכישה? מהו המצב הכלכלי והתכנוני של האזור בו תתבצע הרכישה? האם האזור צפוי להתפתח? האם יש תוכניות בנייה או פינוי בינוי חדשות באזור?

 

מהם היתרונות של רכישת דירה חדשה להשקעה בישראל?

רכישת דירה חדשה להשקעה בישראל נחשבת ברוב המקרים להשקעה משתלמת מאוד. היתרונות של רכישת דירה להשקעה בישראל הם מובהקים:

תשואה גבוהה

שוק הנדל”ן בישראל נחשב יציב ורווחי, והתשואה הצפויה על השקעה בדירה בישראל גבוהה יותר מאשר בהשקעה בנכסים אחרים, כגון מניות או אג”ח.

שוק חם ונזילות גבוהה

בישראל ניתן למכור דירות בזמן קצר יחסית, בכפוף למצבה וכדאיות העסקה.

הגנה מפני אינפלציה:

מחירי הדירות בישראל עולים באופן עקבי, מה שמגן על המשקיעים מפני אינפלציה.

מהם החסרונות של רכישת דירה להשקעה בישראל?

למרות שמדובר בהשקעה משתלמת, יש מספר פרמטרים שחייבים לקחת בחשבון כמו הדרישה להון עצמי גבוה, גורמי סיכון כמו עליית מחירים, ירידת מחירים, ושינויים במדיניות התכנון והצורך בניהול השקעה הכוללת מציאת שוכרים, תחזוקה וכו’.

אילו הטבות מס ניתנות על רכישת דירה חדשה להשקעה?

מדינת ישראל מעניקה מספר הטבות מס אותן ניתן לקבל על רכישת דירה ראשונה להשקעה, ביניהן מס רכישה מופחת לעתים ב-50% מגובה הסכום. כך למשל, רוכש דירה יחידה ישלם מס רכישה רק אם סכום הדירה עולה על 1.8 מיליון שקלים. בנוסף, ניתנת גם הטבת מס על קבלת שכירות שישולם רק אם גובה השכירות עבר רף של 5,196 שקלים.

כמו כן, רוכשי דירה חדשה להשקעה זכאים לניכוי הוצאות מהכנסות השכירות, כמו הוצאות מימון (ריבית משכנתה), הוצאות תחזוקה ותיקונים, הוצאות ביטוח, הוצאות מס והוצאות שיווק.

איפה מוצאים דירה חדשה להשקעה?

ישנן מספר דרכים למצוא דירה להשקעה. ניתן לחפש דירות באינטרנט, באתרי הנדל”ן, בעזרת המלצות מחברים או קרובי משפחה, באמצעות פניה לחברת ניהול השקעות ובאמצעות חברת הנדל”ן היזמית והקבלנית הבונה בפועל את הדירות בערים מובילות כמו באר שבע, בת ים, ירושלים, אשדוד, נתניה, רמת גן, חיפה, תל אביב, חולון ועוד. עם זאת, חשוב לזכור שגם באזורים מבוקשים ישנם סיכונים, כגון עליית מחירים, ירידת מחירים, ושינויים במדיניות התכנון.

 

לרכישת דירה חדשה להשקעה יש כתובת אחת

חברת “צרפתי שמעון” מחזיקה בוותק של עם 40 וניסיון עשיר בפרויקטים של מבני מגורים בערים הגדולות בישראל. החברה מדורגת בין החברות הפרטיות המובילות בישראל, לפי BDI ובעלת תקן ISO 9002 של מכון התקנים הישראלי.

משקיעים הבוחרים לרכוש דירה להשקעה מצרפתי שמעון נהנים מחוסן כלכלי של חברה יציבה, ותיקה ומוכרת, הבקיאה בכל תהליכי הרישוי, תקנות ואישורים, עמידה בכל הוצאות התכנון, הבניה ומימוש בפועל של מכירת כל הדירות בפרויקט. בנוסף, מובטחת להם רמת שירות ורגישות גבוהה ביותר, כבר משלב ההתקשרות הראשונית, תוך מתן מענה פרטני ומקצועי לבקשות אישיות, שינויים ותוספות במהלך הבניה ואף בסופה.

כתבות נוספות

    צרו קשר בנוגע לפרויקט