התחדשות עירונית צרפתי שמעון

לא צריך להיות מומחה נדל”ן כדי להבין שהתחדשות עירונית היא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המשק הישראלי בשנים הבאות. בין אם מדובר בשוק הנדל”ן למגורים ובין אם לצורכי מסחר ותעשייה, לפי התוכנית האסטרטגית של הממשלה ל-2040, ייבנו בישראל כ-1.5 מיליון יחידות דיור במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית.

המספרים מדברים בעד עצמם: ב-2022 ניתן מספר שיא של היתרי בנייה בתחום ההתחדשות העירונית, כ-29 אלף יחידות דיור – 68% מתוכן ממוקמות באזור תל אביב והמרכז. גם בחיפה, ירושלים ואזור הדרום נהנים מתנופת ההתחדשות עם עשרות אלפי יחידות דיור שאושרו לבניה ויוצעו למכירה בשנים הקרובות. בחלוקה לפי ערים היו אלה ירושלים, לוד, רחובות ובת ים שהובילו את הרשימה וסיפקו נתון מדהים המצביע על עליה של 40% במספר היתרי הבניה שניתנו ב-2022 לעומת 2021.


מה זה בעצם התחדשות עירונית? 


התחדשות עירונית היא תוכנית ממשלתית אסטרטגית שנועדה להגדיל את מספר הדירות בישראל על רקע הגידול הדמוגרפי הטבעי ומחסור בקרקעות זמינות. במסגרת התוכנית, ניתן להרוס או לשפץ תשתיות ונראות מבנים ישנים במטרה להגדיל את מספר הדירות הקיימות בהם. פרויקט התחדשות עירונית מהווה הזדמנות עבור בעלי הדירות לחזק ולהרחיב את דירותיהם ולהשביח את ערכן. זאת בתמורה להסכמתם לחברות הנדל”ן לעשות שימוש בקרקע לצורך תוספות בנייה.

התחדשות עירונית נחשבת בישראל לתהליך מחולל צמיחה והתפתחות, שמטרתו לחדש ולרענן את המרחב הציבורי באזורים אורבניים בנויים המשמשים בעיקר למגורים, לתעסוקה ולמסחר.


מה עוד כוללת תוכנית התחדשות עירונית?


תהליך התחדשות עירונית מתחלק לשלושה מסלולים שונים.


מסלול הרשויות המקומיות

במסלול זה הרשות המקומית היא שיוזמת את הפרויקט הכולל לרוב מתחמי מגורים גדולים ולא בניין בודד. באחריות הרשות לקדם את תוכניות הבניה, לרתום את הדיירים ולפעול במציאת יזם וקבלן מתאימים לביצוע הפרויקט.

מסלול היזמים

מסלול זה מעניק הטבות מס לחברות נדל”ן ובעלי נכסים המקדמים בשיתוף פעולה תוכניות התחדשות עירונית, בכפוף לתנאי הרשות המקומית וקבלת היתרי הבניה.

מסלול תמ”א 38 לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה

במסלול תמ”א מתבצע חיזוק או הריסה של מבנה קיים בודד, בקבלת היתר בניה ללא התחשבות רחבה בהיבטים תכנוניים בשכונה או במרחב הציבורי הסמוך.

מסלול מסחרי- תעשייתי

במסלול זה מתבצעת העתקת שטחי תעשיה לפאתי העיר לצורך פיתוח פרויקטים שימושים מעורבים של מגורים, מסחר, בילוי ופנאי וגם תעסוקה. זאת במטרה לייצר מתחמים שוקקים שיהיו פעילים במשך כל שעות היום, ישפרו משמעותית את הנראות הכללית של העיר, וכמובן יתנו מענה לצורך העירוני ביחידות דיור.

 

מהם היתרונות של תוכנית התחדשות עירונית?


לפני הכל, חיסכון בעלויות השבחת הנכס שכן היזם נושא בעלויות ופוטר את הדיירים מהשקעות עתק לא מתוכננות. להתחדשות עירונית יש מגוון רחב של יתרונות לעיר, לתושבים ולסביבה, בראשם שיפור איכות החיים. תושבים שגרו שנים רבות במבנים ישנים וצפופים, יזכו לעבור למבנה חדש, אסתטי ומתקדם באיכות הבניה שעומדי בתקני הבטיחות ועמיד בפני רעידות אדמה. בנוסף, הם יזכו לתשתיות חדשות במרחב הציבורי כמו פארקים וגנים, מוסדות חינוך, מתחמים קהילתיים, כבישי גישה, מרכזי מסחר אזוריים וכד’.

אין ספק שהתחדשות עירונית מביאה עמה קידום ופיתוח כלכלי שיתרום לרשות המקומית כולה ולא רק לתושבי האזור, ויצירת קהילה משגשגת וצעירה. אסור לשכוח גם את עליית ערך הנכסים וכניסתן של אוכלוסיות מבוססות למגורים בשכונות המתחדשות. כל אלה מגלמות את התמריץ המושלם לרשויות המקומיות בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית. מנגד, חשוב מאוד לשים לב שפרויקט ההתחדשות יכלול גם חידוש ובנייה של תשתיות חדשות שיפחיתו את העומס מאלה הקיימות. כדאי גם לבדוק היטב את היזם שהתחייב לפרויקט ולהימנע מחתימה על חוזים עם חברות נדל”ן קטנות ולא מבוססות.


איך התחדשות עירונית משפיעה על רוכשי הדירות?


התחדשות עירונית משפיעה רוכשי דירות במספר דרכים. ראשית, בעלויות הנדל”ן שלרוב מתייקרות נוכח התחלת הבניה או קבלת ההיתרים. גם ערך הנדל”ן עולה ברוב הפרויקטים כך שמי שמתכנן לרכוש דירה בפרויקט עתידי – יוכל להגדיל את ערכה בתוך זמן קצר יחסית. גם איכות הסביבה היא שיקול מנצח, שכן התחדשות עירונית עשויה לשפר את איכות הסביבה באזור, כולל מרכזי תרבות, פארקים ומתחמים ציבוריים. כמו כן, זמן ההמתנה הממוצע לפרויקט התחדשות עירונית הוא כשבע שנים וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני שנכנסים לתהליך ולהיערך בהתאם.

 

כתובת אחת להתחדשות עירונית – צרפתי שמעון


חברת “צרפתי שמעון” מחזיקה בוותק של עם 40 וניסיון עשיר בפרויקטים של התחדשות עירונית לצורכי מגורים ומסחר בערים הגדולות בישראל. החברה מדורגת בין החברות הפרטיות המובילות בישראל, לפי BDI ובעלת תקן ISO 9002 של מכון התקנים הישראלי.

דיירים הבוחרים ב”צרפתי שמעון” לפרויקט התחדשות עירונית נהנים מחוסן כלכלי של חברה יציבה, ותיקה ומוכרת, הבקיאה בכל תהליכי הרישוי, תקנות ואישורים, עמידה בכל הוצאות התכנון, הבניה ומימוש בפועל של מכירת כל הדירות בפרויקט. בנוסף, מובטחת להם רמת שירות ורגישות גבוהה ביותר, כבר משלב ההתקשרות הראשונית, תוך מתן מענה פרטני ומקצועי לבקשות אישיות, שינויים ותוספות במהלך הבניה ואף בסופה. ומי ששואל: איפה נגור בינתיים? אל דאגה – חברת צרפתי שמעון דואגת למימון שכירות חליפית למשך כל תקופת הבניה עד לקבלת הדירה החדשה.

כתבות נוספות

    צרו קשר בנוגע לפרויקט