שכונת פארק הנחל היא כרטיס הביקור של באר שבע המתחדשת: עם קריית חינוך, מרכזי קניות, כניסה ויציאה ללא פקקים, ומרחק נגיע מריאה ירוקה של 5,300 דונמים שבמרכזה אגם מלאכותי ענק. פרויקט צרפתי בפארק, שמובילה קבוצת צרפתי שמעון, משתלב בחזון לעיר המתפתחת ומבטיח איכות מגורים משודרגת

באר שבע ניצבת בפני מהפכה: תוכנית המתאר הכוללנית שאושרה בדצמבר 2021, עתידה להזניק את העיר הוותיקה לעידן חדש ולמצב את מעמדה כמטרופולין מוביל ומודרני. החזון: הכפלת אוכלוסיית העיר לכ-400 אלף תושבים, תוך בניית למעלה מ-34 אלף דירות, הקצאת מיליוני מ”ר לתעסוקה, מסחר ותעשייה, מבני ציבור ושטחים פתוחים.

פרויקט צרפתי בפארק בשכונת פארק הנחל בבאר שבע

באר שבע ניצבת בפני מהפכה: תוכנית המתאר הכוללנית שאושרה בדצמבר 2021, עתידה להזניק את העיר הוותיקה לעידן חדש ולמצב את מעמדה כמטרופולין מוביל ומודרני. החזון: הכפלת אוכלוסיית העיר לכ-400 אלף תושבים, תוך בניית למעלה מ-34 אלף דירות, הקצאת מיליוני מ”ר לתעסוקה, מסחר ותעשייה, מבני ציבור ושטחים פתוחים.

כבר היום ממתגת עצמה באר שבע כאחת הערים המבוקשות בישראל, וכמי שניצבת בחזית הקדמה – ולא רק בזכות האוניברסיטה המקומית, שהפכה אבן שואבת לסטודנטים וחוקרים. ההחלטה להעברת יחידות העילית הטכנולוגיות של צה”ל דרומה, לצד בניית קריית סייבר לאומית והקמת מרכז רפואי נוסף לצד סורוקה – מספקים פלטפורמה למשיכת אוכלוסיות איכותיות לעיר, להקמת שכונות חדשות והגדלת מספר הדירות. בהקשר הזה ראוי גם להזכיר את המעבר של עיר הבה”דים לדרום בעשור שעבר, ובעקבותיו גם משרתי קבע רבים.

“באר שבע היא מהערים המרכזיות והחשובות בישראל, העוגן של אזור הדרום ומוקד של צמיחה”, מנתח שמאי המקרקעין, ראובן שם טוב. “רובע החדשנות של העיר עם פארק ההיי-טק, אזור התעסוקה עמק שרה והגדלה אינטנסיבית של היצע המגורים הם עדות לתנופת הפיתוח – עניין שמשתקף באטרקטיביות הגוברת של העיר”.

אתר יד 2 מדרג את באר שבע בצמרת הערים הנחשקות למגורים והשקעה בישראל. כך, במחצית הראשונה של 2022 נרשמו 143 אלף חיפושים לדירות בעיר, לעומת 126 אלף חיפושים בתקופה המקבילה שנה קודם לכן. על העניין שמעוררת העיר בקרב משקיעים מעידים גם נתוני האוצר שפורסמו לאחרונה, לפיהם ניצבת באר שבע שלישית (מיד אחרי תל אביב וירושלים), ברכישות המשקיעים ביולי האחרון.

פארק פרטי לדיירים
שכונה המסמלת את באר שבע המתחדשת היא פארק הנחל, בגבולה הדרומי של העיר – שכבר היום מייצרת סביבה עניין רב, ולא רק באזור הדרום. השכונה משתרעת על שטח של כ-1,150 דונם ותאכלס יותר מ-4,000 דירות. אחד מסימני ההיכר של השכונה טמון בסמיכותה לפארק הנחל: ריאה ירוקה של 5,300 דונם, עם האגם המלאכותי הגדול בישראל, אמפי פארק, טיילת, מרכז צפרות, ספורטק, פארק מוטורי, פינות פיקניק וגני שעשועים. בשטח הפארק גם אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים – דוגמת מתחם בית אשל, שהוכרז כאתר מורשת לאומי.

אחד ממיזמי המגורים הבולטים בשכונה, הוא צרפתי בפארק, מגה פרויקט עליו אמונה קבוצת צרפתי שמעון. במסגרת המיזם, בתכנונו של משרד מילוסלבסקי אדריכלים, ייבנו כ-700 דירות בכ-30 בניינים חדישים ומודרניים במספר פעימות. הקבוצה כבר החלה בשיווק השלב הראשון, הכולל 8 בנייני בוטיק בני 5 קומות ובהם כ-185 דירות. לרשות דיירי המתחם יעמוד פארק פרטי, ושבילי גישה למוקדים המרכזיים של פארק הנחל.

“פארק הנחל תהיה כרטיס הביקור של באר שבע, ופרויקט צרפתי בפארק יהיה גולת הכותרת של השכונה”, קובע אבי צרפתי, מנכ”ל משותף בקבוצת צרפתי שמעון. “אנחנו כבר רואים שהמחירים בשכונה עולים בהדרגה ומאמינים כי המגמה תימשך ככל שהשכונה תתקדם לקראת השלמת הבנייה והאכלוס”. ואכן, לפי אתר מדלן מחירה הממוצע של דירה בשכונה כבר רשם עלייה של עשרות אחוזים: מכ-1.32 מיליון שקל בסוף 2016, לכ-1.77 מיליון שקלים בספטמבר 2022.

שכונת פארק הנחל מתעתדת לספק מענה שלם ומקיף לדיירים: עם קריית חינוך מתקדמת המאגדת בתי ספר וגני ילדים, שירותים קהילתיים ומבני ציבור, מרכזי קניות ובילוי. השכונה גם תהיה מהבטוחות בישראל, בזכות תשתית חכמה הכוללת בין היתר מצלמות ותאורת רחוב משוכללת, יחד עם פעילות שיטור קהילתי.

“פארק הנחל היא שכונה ייחודית, שבתכנונה הושקעו הרבה מאוד מחשבה ומשאבים”, מספרת האדריכלית טלי יער קוסט מחברת יער קורין, שהובילה את תכנון השכונה. “פארק הנהחל תכלול מגוון טיפוסי בינוי – מבניינים של 8 קומות לאורך שתי שדרות הראשיות, דרך בניינים של 5 קומות ועד צמודי קרקע. השכונה מתוכננת בדגש על קיימות והתאמה אקלימית, ותעודד הליכה ברגל ורכיבה על אופניים עם שבילים ייעודיים”.

באשר להיבט התחבורתי, הרי שלשכונה ניתן להגיע מבלי להיקלע לעומסי תנועה וללא המתנה מורטת עצבים בפקקים – עם קרבה לעורקי תנועה ראשיים (דוגמת כביש 105, כביש 25, כביש 40 וכביש 6) ותחבורה ציבורית לפנים העיר ומחוצה לה.

מחירים ברי השגה
פרויקט צרפתי פארק פונה במוצהר לחתך רחב עם דירות 5-3 חדרים לצד דירות גן ופנטהאוזים מפוארים. הדירות עצמן מתאפיינות בחללים מרווחים, במרפסות גדולות ובמפרט עשיר.

“הפרויקט מתכתב עם האווירה הצעירה של פארק הנחל, לפה באים כדי להישאר שנים קדימה”, אומר צרפתי. “אנו זוכים לפניות רבות ממשפחות צעירות – גם מבאר שבע והסביבה וגם מיישובים מרוחקים יותר – שמזהות את היתרונות של הפרויקט והשכונה. אנשים מפנימים שאת חלום הדירה הם יתקשו להגשים בגוש דן, ופה במחירים ברי השגה הם יכולים ליהנות מכל העולמות. איפה במרכז ניתן לקנות דירת 4 חדרים צמודה לפארק ב-1.56 מיליון שקלים כמו אצלנו?”.

קהל אחר, שמפנה את הפוקוס לפרויקט של קבוצת צרפתי שמעון ולעיר, נוגע כאמור למשקיעים. “כשמביאים בחשבון שמחיר הכניסה להשקעה בנדל”ן באר שבע הוא נמוך ביחס למרכז הארץ, לצד ההיקף ההשקעה האדיר בעיר והאופק שיש לבאר שבע להציע – לא מפתיע שהמשקיעים פונים דרומה”, מציין צרפתי.

קבוצת צרפתי שמעון היא חברת נדל”ן משפחתית, מהוותיקות בישראל. מאחוריה כ-40 שנות ניסיון ושורה של פרויקטים מוצלחים. פעילות הקבוצה מממשיכה כל העת להתרחב וכוללת בנייה למגורים, התחדשות עירונית, מבני תעשייה, משרדים ומסחר, מלונאות, תיירות ונופש. בשכונת פארק הנחל מציגה הקבוצה את עוצמתה כחברה האוחזת הן בכובע הייזום והן בכובע הביצוע, כשכל התהליך מא’ ועד ת’ נעשה IN HOUSE ללא צורך בפניות לגורמי משנה ומתווכים.

“הפוטנציאל בבאר שבע אדיר”, מסכם צרפתי. “אנחנו מקדמים בתחומה שני פרויקטים בהיקפים גדולים: בשכונת פארק הנחל ובשכונת הדרים, המהווים הוכחה בשטח לאמונה הגדולה שיש לנו בעיר”.

כתבות נוספות

    צרו קשר בנוגע לפרויקט